{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  IND og STEM på at hundeloven skal ændres NU
  • #1   23. jul 2012 Har stemt... smiley

• #2   23. jul 2012 Stemt.. Og fatter ærligtalt ikke hvordan det kan være den der hedder "Nej - Loven skal blive" Der har flest stemmer smiley

• #3   23. jul 2012 Har stemt, men mangler alternativ, den skal væk men erstattes af en mere retfærdig lov der ikke rammer racen men ejeren

• #4   23. jul 2012 anni, det tror jeg er pga det jeg skrev ovenover. Folk er bange for at muskelhundene, listehundene eller hvad du vælger at kalde dem kommer i de forkerte hænder og vi får en eksplosion af bid episoder.

• #5   23. jul 2012 Fordi antallet af ikke hunde ejere, (og hertil regner jeg personligt også dem der har hunde i under 10 kilo klassen) er i flertal

• Heidi J
    Heidi J Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 2
    #6   23. jul 2012 har stemt...

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.220
    #7   23. jul 2012 Måske også fordi at folk gerne vil gå i fred uden at skulle frygte for deres hunds liv.Bare en tanke.

• #8   23. jul 2012 Keld, det er muligt men tror du virkelig det er årsagen, jeg har hund under 10 kg og kan da godt se det uretfærdige i loven som den er idag, desuden tror jeg ikke min hund er i større farer ved en hund fra listen eller "bare" en stor hund.

• #9   23. jul 2012 max H
    hvis i så kigger på EB i dag hvilen hunderacer er så den som bider mest?

• #10   23. jul 2012 Max H
    Når det er schæferen, rotten og gravhunden som dominerer den liste, og listehundene lå på en 8. plads inden de blev listehunde, så har jeg to ord til dig: falsk tryghed. Bare en tanke..

• #12   23. jul 2012 Vil ikke stemme før jeg ser et brugbart alternativ

• #13   23. jul 2012 Hvis folk gerne vil gå fuldstændig uden frygt for deres hunds liv eller om den kommer til skade (på alle måder) Skal man nok ikke have hund.. Hvis jeg sku gå rundt i frygt hver gang jeg gik med mine hunde ville jeg da blive sindsyg.

• #14   23. jul 2012 det er jo kun fordi den "ser farlig ud" at folk de har det sådan andre hunde kan sku være lige så farlige som dem på listen det er bare fordi mennesket kan bestemme lige hvad de har lyst til. sådan er det nemlig her i DK

• #15   23. jul 2012 Orker det næsten ikke.

Men for 27 gang i dag, I kan ikke bruge de statistikker til noget!

• #16   23. jul 2012 Jeg synes den lov er skod. Men det skal altså være noget i stedet for, det er jo ikke for sjov den kom.

Mht. de statistikker der henvises til, så er de næppe ret brugbare....

• #17   23. jul 2012 Ovra alle jagthunde er på 9 plads før loven. Det er godt nok mange hunde racer som bed så. Useriøst vås.

Schæfer på første plads kan jeg heler ikke bruge til noget før der laves en list hvor politi/Rednings hunde osv er filtreret fra.

• #18   23. jul 2012 det er den måske ikke men jeg syntes stadig det er forkert at man siger den og den race den skal ulovlig gøres nogen af dem har man aldrig hørt om:s
    det er oftes ejeren det er galt med

• #19   23. jul 2012 Præcis Calles mor, du har fattet det smiley Man kan på ingen måde bruge de statistikker til noget. Intet.

• #20   23. jul 2012 Irene : godt sagt.
    små hunde kan også bide, her hvor jeg bor er der en Dansk Svnesk gårdhund som bare skal gø af alt og alle, og den bider alt og alle bare du går forbi den uden at snakke til den.
    selv mine 2 store boxere bider den og de er vel opdraget så de bider ikke igen ,de gør ingen fortræd

• #21   23. jul 2012 Når nu du ved det hvorfor udsætter du så dine stakkels hunde for det? (er ikke et angreb, bare undren)

• #22   23. jul 2012 men en anden grund til man egentlig ikke kan bruge de statestikker til er hvor mange der egentlig findes af de forskellige racer, for hvor stor en procent del udgør racen af alle hunde i DK?
    der findes jo et utal af schæfere derfor står den jo øverst.
    hvis nu der kun fandtes 20 i dk jamen så er det jo helt vildt, men sådan er det ikke

• #23   23. jul 2012 calles mor jeg er da nødt til at gå tur med mine hunde og tit og ofte render den (undskyld mig) møg køter ind i vores have derfor kan jeg jo intet stille op andet end få den hurtigt muligt jarvet væk, og skælde og smælde ejeren

• #25   23. jul 2012 Quote:
    små hunde kan også bide, her hvor jeg bor er der en Dansk Svnesk gårdhund som bare skal gø af alt og alle, og den bider alt og alle bare du går forbi den uden at snakke til den.
    selv mine 2 store boxere bider den og de er vel opdraget så de bider ikke igen ,de gør ingen fortræd
    .............................................................
    Patrick: Thumbs up. Der rammer du nemlig hovedet på sømmet. Ved ikke hvordan jeg kunne glemme det hehe

• #27   23. jul 2012 Præcis. Schæferen bare for at tage den som eks. er MEGET populær og der er mange mange mange af dem i DK. Derfor er der flere bid fra dem. Der er jo logisk.
    Bortset fra det tæller tjenestehundenes bid os med i de statistikker.

Udover det skriver de feks. Jagthunde. Men hvilke racer er det? Det er ret misvisende.

Små hunde bider os men ikke med så store skader til følge, mange bidepisoder bliver ikke meldt, derfor ligger de i den lave ende feks.

Så derfor kan man ikke bruge listen til noget som helst.

• #28   23. jul 2012 Patrick: Møg hundejer mere end møg køter... også lidt det sidste. Men FU.. helt ærligt at lade hunden løbe ind i andres have. Aggressiv eller ej der høre den altså ikke hjemme

• #30   23. jul 2012 Calle´s moar det er okay: )
    men det er sku også træls når "fremmede" hunde render ind på ens grund og overfalder ens egne hunde og ejeren faktisk sys det er helt iorden fordi vi er tilflyttere men det var politiet heldigvis ikke enig i; )
    han sagde at hundeloven også gælder på Karlbystrandvej hehe; )

• #31   23. jul 2012 Ja det grinte jeg os af Det Grå Lyn smiley Altså over hvem der havde stået for den smiley

• #32   23. jul 2012 haha

• #33   23. jul 2012 Jeg er for love, der fjerner spader og deres hunde fra gaden. Briantyperne tiltrækkes af muskelhunde, fordi de åbenbart er potensforlængere, og derfor går det galt.
    Jeg synes loven skal omlaves så mennesker skal mentaltestes før man må købe hund.

• #34   23. jul 2012 HVORFOR KALDER DU MIG KAMPHUND?

Tænkte hunden, og så på det vrede fordømmende menneske, der stod foran dens menneske og pegede ned på den.

Så du ikke at jeg logrede med halen, og glæden i mine øjne da du nærmede dig, og så du ikke jeg peb fordi jeg af glæde fordi jeg gerne ville hilse på din hund.

Er det min muskuløse krop der vækker din afsky og vrede? Havde jeg været et menneske, havde du enten beundret mig eller havde Misundt mig fordi jeg var så flot og veltrimmet.

Eller er det ud fra mit brede hoved du afgør hvilket sind og hvilke kvaliteter jeg indeholder?
    Det er ikke længere end et blink med øjet siden, i historisk tid, at et bestemt folkeslag målte tykkelsen på andre menneskers hoved skaller for at bestemme om de skulle leve eller dø.
    Er det det du nu vil gøre ved mig, måle min hovedskal og mine kæber, for at se om jeg er værdig til livet

Du dømmer mig og siger at jeg er en kamphund, fordi nogle i min slægt mange generationer tilbage, opildnet og tvunget af menneskene, har kæmpet i frygtelige kampe med andre hunde.
    Jeg tænker på hvor langt skal vi tilbage i din slægt før vi finder en voldsmand, eller det der er værre, og om andre dømmer dig for dine forfædres gerninger.

Du siger at jeg er genetisk belastet, og at jeg skal udryddes fordi min race har været voldelig og farlig for længe siden og som følge der af stadig er det.
    Jeg tænker, hvor mange generationer er det siden, det folk du kommer af var aggressivt og voldeligt, og ville du mene at trangen til vold, stadig lå dig blodet på grund af dine aner.

Tror du at jeg før jeg blev født, sad og så ned på jorden og tænkte. Jeg vil så gerne være kamphund, og kæmpe med andre hunde til døden, og selv blive udsat for den værste smerte og de værste pinsler i et kærlighedsløst og mørkt liv.

Tror du ikke jeg ligesom andre hunde, elsker at blive nusset bag ørene, ligge i sengen, blive kælet på maven, og løbe på græsset og lege tagfat med mine nære venner. Tror du ikke jeg har et behov for at føle mig elsket. Tror du jeg er en maskine og bare en tom skal af instinkter der ikke føler.

Når jeg bliver født, er mit sind ligesom andre hundes som vådt ler, min ejer kan ælte det
    Og forme mig i sit billede, men man er nød til at arbejde med mig jævnligt, og holde leret smidigt indtil mit sind har fundet sin form, for stivner det først bliver det sværere at ændre, for så skal der files og lægges kræfter i for at få kanterne væk, og så kan det at arbejde med mig, blive så vanskeligt, at nogle vælger at opgive.

Så når du ser på mig og ser mit sind, så ser du mit menneskes værk, for jeg er formet i dennes billede, og af dennes sjæl.

vi hunde er i sandheden menneskets bedste ven, og alt vi lever for er den kærlighed vi føler til
    Jer, og den beundring vi har for jer.
    Men måske får mennesker som dig en dag held til at få udryddet min race, og jeg vil ligesom så mange andre dyreracer der er kommet i vejen for menneskene forsvinde ud i glemslen.
    Men dette skal du vide. alt hvad der kunne tjene til jeres bedste, det ville vi dø for.

Derfor, Tilgiver jeg jer alt!

• #35   23. jul 2012 så nu er det hele iorden og for hver gang vi ser hunden rende løs så får de bøder.
    så det er fedt: )
    altså vores STORE boxer tæve på 64 cm var jo hunde ræd for det lille dumme kræ..
    men mine hunde gør heller ikke andre hunde noget det har de ALDRIG gjort...
    heller ikke selvom nogen måske overfalder dem( er desværre sket flere gange for vores store tæve)

• #36   23. jul 2012 nicolai jamen hvad så når de såkaldte "muskelhunde" er ulovlige hvilke hunde tager de så?
    boxeren? rottweileren? dobbermannen?
    det får jo aldrig nogen ende så?

• #38   23. jul 2012 Elsker Schæferbamser smiley smiley

• #40   23. jul 2012 "Hunde, der ikke kan findes på listen over de 13 forbudte hunderacer, er blandt andet pitbull terrier, tosa inu og amerikansk staffordshire terrier. Men dyrlægen mener, at hundeloven er 'problematisk.'"

Står der. Tog mig lidt tid at forstå dette for...ehhh siden hvornår kan de ikke findes på listen??? Gætter på de mener at disse 3 racer ikke er repræsenteret på listen over bid.
    Det tror da pokker Pitt og Tosa har været forbudt siden 1991. Derfor skulle der ikke være nogen tilbage i landet som kan bide her 21 år efter. Jeg ved da godt at det er der, men så kaldes de jo nok noget andet og fremgår derfor næppe under rette race i statistikkerne.

• #41   23. jul 2012 Ja den yderst, hmm, seriøse artikel skrevet af en forening der er IMOD loven, åh ja det passer jo nok så alt hvad der står smiley

Desuden tror jeg ikke jeg får sovet i nat, tænk hvis rovdyrene herhjemme æder mig smiley

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#42   23. jul 2012 Anni Gram.Så du mener at det er for meget forlangt at kunne gå en tur uden at skulle opleve at få skambidt eller dræbt sin hund? Jeg frygter personligt ikke at gå tur men tager mine forholdsregler.Møder jeg løse hunde,hunde med et dårlig ry,folk der ikke har kræfter til at holde hunden osv, går jeg gerne en stor omvej for at undgå dem.

Jeg syntes det kunne være bedre at se om det er fremgang i forhold til om det har hjulpet med mindre overfald fra de hunde der er på listen.Er der det, så virker loven jo.I stedet for flytter man fokus over på andre hunde som altid.

Jeg har også stemt, men kunne godt mangle at kunne stemme for yderlige stramninger

• #43   23. jul 2012 Igen Calles mor, de er SÅ misvisende og ja er sku da klart der ikke er bid fra de racer på listen. Suk altså smiley

• #44   23. jul 2012 Irene :
    det er rigtig.
    jeg husker også tydeligt en episode med en lille pige der blev skambidt af 2 rottweilere,
    og der til at startede med hørte du heller ikke omkring årsagen men det gjorde man så senere hen.
    pigen havde flere gange fået at vide hun IKKE måtte gå ind i den lukkede hundegård til hundende og det gjorde hun så altså alligevel..

• #45   23. jul 2012 Ja for en politimester ud af mange i DK ved helt sikkert noget dem der har med det at gøre ikke ved endnu.

Politiet kan ikk engang skelne mellem ulovlige/lovlige hunde, sååå jeg ville nu ikke tro så meget på lige det.

Sorry.

• #47   23. jul 2012 Der er da ikke noget at sige til at det bliver lidt forvirrende mht. at finde ud af hunderacer og hundekategorier. Har i nogensinde set det der står skrevet på registreringslisterne hos DHR ? Her er et eks. på deres registreringsliste for 2010

Blanding 2894
    Blanding, lille 749
    Blanding, mellem 423
    Blanding, stor 446

Hollandsk hyrdehund,langhåret 7
    Hønsehund blanding 90
    Hovawart 87
    Hovawart blanding 10
    HVID HYRDEHUND 10
    Hvid schweizisk hyrdehund 74
    Hyrdehund 4
    Hyrdehundblanding 5
    Ikke angivet 62
    Jagthund blanding 4
    Kleiner münsterländer 430
    Kleiner münsterländer blanding 43
    KLEINER MYNSTERLÆNDER 76
    KLEINER MYNSTERLÆNDER BLANDING 12
    Mastiff 62
    MASTIFF BLANDING 8
    Mastiffblandning 23
    Mops 1094
    MOPS BLANDING 59
    Mopsblanding 133
    Pekingeser 409
    PEKINGESER BLANDING 25
    Pekingeserblanding 112
    Pudel 279
    PUDEL BLANDING 70
    Pudel,dværg 392
    Pudel,mellem 171
    Pudel,stor 103
    Pudel,toy 192
    Pudelblanding 67
    Pudelpointer 1
    Pyrenæisk hyrdehund 2
    Pyreneerhund 16
    Rhodesian ridgeback 140
    RHODESIAN RIGDEBACK 1
    Riesenschnauzer 16
    Riesenschnauzer, peber/salt 8
    Riesenschnauzer, sort 50
    Rottweiler 1005
    ROTTWEILER BLANDING 90
    Rottweilerblanding 226
    TERRIER BLANDING 49
    Terrier brazileiro 1
    Terrierblanding 83

Osv osv osv

• #48   23. jul 2012 Lærkegaard: Hvor ved han det fra? Sider han i fjolsetinget efter arbejde?

Det Grå lyn: Jo da så absolut

• #49   23. jul 2012 Præcis Vagthunden, alt alt for misvisende.

• #50   23. jul 2012 Jeg vender ikke ryggen til dem herhjemme mere! Gyyyys!

• #51   23. jul 2012 Som sagt mange gange før. Vil vældig gerne af med den lov. Men jeg kan altså ikke stemme før jeg ser et brugbart alternativ. For der er kun en eneste ting jeg er og var enig med fjolsetinget om dengang. Noget skulle gøres.

• #52   23. jul 2012 Helt enig Calles moar.

Noget skulle nemlig gøres.

• #53   23. jul 2012 Vi kan på ingenmåde stole på det.

• #54   23. jul 2012 har stemt,loven skal væk inden endnu en hund bliver offer for den galskab loven er,

• #55   23. jul 2012 Og bare til info så har politihundene/politiet deres egen ulykke registrering, det står også i feks. hundeudvalgets materiale og betænkningen.

• #56   23. jul 2012 Jeg gider knap nok deltage. Folks evindelige uvidenhed bringer mit pis i kog, så jeg har alligevel ikke noget konstruktivt at skrive.

Det er skruen uden ende. Da loven kom, fik folk med muskelhunde at vide, at de bare skulle klappe i og bide det i sig. Så snart det så viser sig, at de måske havde en grund til at være utilfredse, og de nu i stedet kan se lys for enden af tunnelen, så er al dokumentation også straks forkert,

Det er efterhånden ligegyldigt hvad der bliver skrevet. Er det til muskelhundenes fordel, så må der være snydt med det.

Faktum er, at bidstatistikkerne er uændrede. Hvilke racer der er repræsenterede er sådan set fuldstændigt underordnet - det har ikke virket.
    Det er et populistisk stykke makværk, som ikke har andet belæg end at give folk en falsk tryghedsfornemmelse.
    Jeg behøver ikke andet, end at bruge et kvarter på at gå hjem fra arbejde, for at kunne konstatere, at der er ligeså mange hunde som før - i ligeså lange snore og uden den famøse mundkurv.

Jeg har så svært ved at forstå, at vi kan have så lidt respekt for hinanden og hinandens valg, at vi gang på gang skal sidde og kaste mudder. I bund og grund er vi alle sammen hundeejere. Vi elsker vores hunde - hvad enten de vejer 50 kg eller 2.
    Kan vi dog for pokker ikke bare respektere hinandens forskellige livsstile, forskellige valg - og forskellige kompetencer.

Det er levende dyr vi taler om. Det er hunde!

• #57   23. jul 2012 og så få da for satan pilet de mundkurve af de stakkels hunde så de igen kan være hunde

• #58   23. jul 2012 Og nej, der skulle såmænd ikke gøres en disse. Loven som den var skulle bare overholdes og ressourcerne skulle være der.

Det er utopi at tro, at den nye hundelov skulle blive overholdt, når der ikke engang var ressourcer til at opretholde den gamle og noget mere overkommelige en af slagsen.

• #59   23. jul 2012 Vagthunden det står derimod alle andre steder at tjenestehundenes bid os er i statistikkerne.

• #60   23. jul 2012 når og hvis den bliver lavet om kan folk så igen oprette de racer der var forbudt herinde

• #61   23. jul 2012 Det er en lov, som kun blev gennemført, fordi politikerne var nødt til at foretage sig et eller andet for at udtrykke handlekraft efter en masse medieomtale. Der var slet ingen dokumentation for, at der var et reelt problem og ingen dokumentation for, at det her ville hjælpe

• #62   23. jul 2012 Nu som medløber - http://jm.schultzboghandel.dk/upload/microsites/jm/ebooks/bet1514/bet/kap05.html jeg har nu aldrig set tjenesthunde medregnet.

• #63   23. jul 2012 Hear hear Danielle!

Hvor står det henne Nu som medløber? Jeg er endnu ikke faldt over det, men kan være jeg har overset det.

• #64   23. jul 2012 Kan man ikke stemme hvis man er på fra iPhone?

• connie j
    connie j Tilmeldt:
    maj 2012

Følger: 1 Svar: 1
  • #66   23. jul 2012 De fleste hunde bider vel på et eller andet tidspunkt i deres liv. I det mindste som selvforsvar mod en anden hund. Men har i set en kamphund bide? Det har jeg og den var ikke til at få fra (aner ikke hvilken race men den havde bredt hoved med store kæber) . Den bed så hårdt at den bed sin egen tunge i stykker uden at slippe sit bid. Den anden hund hylede og skreg og prøvede at komme fri, men den bed bare hårdere. Den slap dog heldigvis til sidst men nok kun fordi den selv var kommet slemt til skade på tungen pga dens bid.
    Jeg ved ikke hvad der skal gøres. Ny lov/gammel lov/ingen lov.... Men jeg bor et sted med mange "bredkæbede" hunde - i snor og mange med mundkurv på. Jeg ved ikke hvad der sker hvis de bliver "sluppet løs" med de andre - for der er ofte små "skænderier" hundene i mellem - men de fleste markerer bare og så er det overstået. Dem der ikke gør - håber jeg holder sig langt fra fritløbsområderne og fra min hund.

• #68   23. jul 2012 kan man få en spray der hedder '' gå væk dumme lov? '' smiley

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#69   23. jul 2012 Nu er problemet jo at folk ikke kunne styre de her hunde.Jeg har det fint med at folk ikke har samme valg af hund som mig men er de til fare for andre så må der gøres noget.At folk virkelig kan mene at der ikke var/er et problem med de her hunde, gør kun at jeg håber at loven bliver.

Gang på gang skriver folk at loven ikke har virket men hvordan ved i det.Hvor har i læst om hvor mange hunde/mennesker der er bidt af hunde på listen før og efter loven kom til, for jeg kan ikke finde det.

• #70   23. jul 2012 Jeg vil heller ikke bare fjerne loven, der skal et godt gennemtænkt alternativ på banen for jeg stemmer den ud. Jeg har ikke lyst til at møde klaphattene med deres bedkæbede hunde, løse på min vej, sorry.

• #72   23. jul 2012 Som sagt behøver jeg ikke andet end at gå en tur hjem fra arbejde en helt almindelig eftetmiddag, for at kunne konstatere at mængden af hunde er den samme. Snorene er de samme - og hundene er hverken mere eller mindre udrustede hvad mundkurv angår. Medierne har man aldrig kunnet danne statistik ud fra - og slet ikke medier som eb, som ikke har andet til formål end at underholde og forarge familien Danmark

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#73   23. jul 2012 Danielle.Jeg kan så ud fra det du skriver, mene at den virker.Jeg ser ikke mere løse kamp hunde uden snor og uden kontrol i byen.Jeg ser faktisk ikke ret tit de her hunde mere og ud af dem jeg ser har de fleste mundkurv og snor på.De dage hvor man flere gange om ugen kunne læse om dødelige overfald er ovre og sker det, bliver hunden hvad enten det er en hund på listen eller anden aflivet.

At noget ikke virker 100% gør ikke at jeg mener at så skal man slet ikke gøre noget.Såfremt du ser hunde der ikke overholder loven kan du jo melde dem.Hvis det du ser er virkeligheden burde der jo være opbakning til yderlige tiltag for at få ram på dem der ikke kan overholde loven og i første omgang er skyld i at det er blevet som det er

• #75   23. jul 2012 Som sagt kan jeg ikke bruge populistiske medier som dokumentation for noget. Det er for useriøst i mine øjne.

Der er ligeså mange hundebid. Ligeså mange af dem er fatale. Ligeså mange alvorlige. Forskellen er bare, at jeg ikke kun forholder mig til mediernes udlægning af det.

• #76   23. jul 2012 Loven skal blive - der er blevet så meget mere roligt her hvor jeg bor efter antallet af de hunde er kraftigt reduceret.
    Men lov eller ikke lov, så er de stadig forbudt i de fleste boligforeninger og det tror jeg ikke det sådan lige bliver lavet om på.

• #78   23. jul 2012 Ja loven er uretfærdig og det er ikke alle hundene på listen der har bidt, jeg har ikke engang set alle racerne, og jeg tror ikke at loven har fjernet hundene, det har derimod boligforeningerne og for mig er det ligegyldigt hvad der er årsagen. Jeg vil gerne af med loven men ikke før der er et andet og denne gang gennemtænkt alternativ, jeg vil ikke have en eksplosion af bredkæbede hunde med en uansvarlig klaphat som ejer og det burde ingen af jer der er har hunde fra listen heller ikke være intresseret i da det vil ødelægge jeres race for evigt her i landet.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#79   23. jul 2012 Hunden.Mange af de hunde ville ikke være aflivet såfremt loven blev holdt.Hvordan skal jeg som er glad for loven være ansvarlig for at andre ikke kan overholde de love der er.Hvis folk tog ansvar i stedet for at skyde skylden på alle andre kunne vi komme langt.

• #81   24. jul 2012 Ved faktisk ikke helt Karin. Lagde bare mærke til at det er blandet sammen som en i helvede og misvisende.

• #82   24. jul 2012 Jo Karin det er registreringerne i Dansk hunde register og det viser jo meget klart hvorfor der er forvirring mht hunderacer, kategorier og andet. For hvis en hund har bidt og den er chippet, så er det jo de info politiet får op når de søger på hunden. Måske derfor at der findes de såkaldte katergorier Jagthunde, slædehunde m.m.

• #83   24. jul 2012 Så kunne det være at når man kritiserer, at man skulle undersøge hvor de informationer kommer fra smiley og måske spørge Dansk Hunde Register hvorfor det er et stort rod i deres registrering af hunde.

• #84   24. jul 2012 Kritisere? Jeg kunne bare se du satte lige præcis det ind jeg skrev om. Hvor misvisende de sætter det op.

• #85   24. jul 2012 Nu som medløber - nu var det ikke dig jeg hentyder til mht kritik, men generelt når der er tale om at politi/myndigheder eller andre skriver racer eller kategorier så går en del i selvsving. Men de racer/betegnelser/kategorier kommer jo altså et sted fra og hvis hunden er registreret som det, så er det jo det som vil stå i politirapporterne, forsikringsanmeldelserne, dyrlægens journal osv osv. Og vi er helt enige om at det er noget rod

• #86   24. jul 2012 Check

• #87   24. jul 2012 Har stemt... Men nok ikke hvad TS ønsker ;o)

Synes loven bør blive, indtil der kommer et godt alternativ. Som påkrævet stamtavle, mentaltest af hundeejere, kørekort til hunde (til hver enkelt race!!!) eller lign.

Jeg har mødt en aggressiv schæfer i mit liv... Til gengæld har jeg mødt flere aggressive listehunde, end der kan tælles på to hænder... Og det er bare ikke sjovt når sådan en får fat i ens hund smiley Hvilket var grunden til jeg flyttede fra KBH - Man kunne ikke gå i fred for dem!...

Men ja, et godt alternativ ville da være at foretrække... Det tror jeg bare ikke på der bliver indført foreløblig.

• #88   24. jul 2012 Trust, hvad man har mødt kommer nok an på hvor man bor, jeg har mødt flere, tror 3-4 agressive schæfere , men kun 1 listehund og det var i hundeklubben med mundkurv .deruover har jeg mødt 2 agresive rotter, men jeg mener ikke generelt at nogen af disse racer er agressive, en stor del for mange racer sidder for enden af snoren:-) og jeg er enig loven skal blive indtil der er et bedre alternativ.

• #89   24. jul 2012
    Jeg har så aldrig mødt en aggressiv listehund, men et par aggressive schæfere.
    èn af dem angreb Bundy hele 6 gange smiley Sagen endte i retten, men det er en helt anden sag smiley

• #90   24. jul 2012 Jeg har aldrig mødt en aggressiv hund.. smiley

• #91   24. jul 2012 Jeg møder langt flere schæfere end listehunde =) Heldigvis. Og jeg vil nu hellere angribes af en schæfer end en pit... Men helst ingen af delene ;o)

Hasta: Damn du er heldig...!

• #92   24. jul 2012 Har os stemt, men ikke det ønskede..

Jeg har kun mødt 1 agressiv hund i hele mit liv. En Dober. Som bed mig og min hund. Lorte køter.

Kommentér på:
IND og STEM på at hundeloven skal ændres NU

Annonce